donderdag 20 februari 2020

Brief JDB aan Emile Van Vooren (26)


Brief 26       tekeningen                        (volledige brief - sic)
Beste Emile
Mag ik u eens een dienst vragen, ik ben sedert 8 dagen te Brugge zoals u weet. Ik hoop met nogal wat terug te komen. Tot hiertoe  kende ik niets van Brugge.
Men moet hier surtout ’s avonds, ’s morgens vroeg en ’s nachts zijn, voor er iets van te zien. Er is hier stoffe!
Ik heb wat te diep in mijn coffre fort gezeten en zit redelijk in nesten.
Kunt u mij voor maandag niet eens 25 frank leenen (ik heb verscheidene notjes* den 30ste en weet niet hoe er aan te geraken).
Ik toucheer misschien toekomende week of over toekomende week geld en zal ze u dan terugbezorgen.
Wil u mij voor zaterdag avond een woordje sturen ik zal tehuis zijn.
Op voorhand dank en beste handruk.        Jules
*une note, een rekening






Brief gelezen en uitgeschreven door Frank & Eli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bankbiljetten

  https://museum.nbb.be/sites/default/files/2022-08/Onze_biljetten_bestaan...149_jaar.pdf   “Zo kwam de Bank in 1939 terecht bij Jules De Br...