donderdag 20 februari 2020

brief Jules De Bruycker aan Emile Van Vooren (28)

Brief 28     tekening     Acide nitrique 40%      Saison des bains                                    (brief - sic)
Beste Emile,
De 60 frank zouden mij natuurlijk veel plezier doen, en ik zie met veel melancolie mij ontsnappen.
Maar het is nu om doen - laat ik mij nu afbieden, ’t is dan weer zonder einde, en daarbij moeilijkheden met diegene welke meer betalen.
Dus liever wat minder dessert - en in plaats van cigaren van 0,25 centen, stokken van 1 cent en pinten van halve kluit. ’t Is maar een kwestie van geduld en ook van smaak.
Dus 75 frank !!!!!!!!!! PXIX - FIXE gelijk in de Louvre.
Du reste ze hebben mij verdomd veel werk gekost en veel onkosten en ik moet er al eenige verkoopen eer de kosten gedekt zijn.
Ik zal t’ avond eens komen Emile, vroeger kan ik niet weg - ik zit op sterk water en werk enorme. Ik gevoel mij in een goede periode - zeer gezond, niet melankoniek, regelmatig naar het cabinet… maar weinig centen. Van het ander geslacht, dat is mijn ander broer die zich daarmede gelast.
Dus beste Emile, tot deze avond
Dank en beste handruk        Jules





Brief gelezen en uitgeschreven door Frank & Eli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bankbiljetten

  https://museum.nbb.be/sites/default/files/2022-08/Onze_biljetten_bestaan...149_jaar.pdf   “Zo kwam de Bank in 1939 terecht bij Jules De Br...